:: Food Center Amsterdam: Marktkwartier Area branding
Voor het plan voor de herontwikkeling van Food Center Amsterdam (FCA) vormden AM/BAM een consortium, waarin Mattmo ook deelnam. De vraag aan Mattmo: hoe branden we dit nieuwe gebied? Onze bijdrage betrof de positionering en identiteit van het gebied en het ontwikkelen van een additionele presentatie om het nieuwe concept tot leven te brengen voor opdrachtgever Gemeente Amsterdam.


:: DNA: food
Op basis van de lange historie als ‘de buik van Amsterdam’ en de unieke rol die het gebied voor Amsterdam heeft, ontwikkelden wij het Marktkwartier, hét food district van Amsterdam. De plek waar rond de groothandelsfunctie in food een levendig stukje Amsterdam ontstaat, waar alles om food draait. Een heerlijke plek om te wonen, werken en verblijven, met de monumentale Markthal als centraal punt. <br/>Voor de presentatie aan opdrachtgever Gemeente Amsterdam, maakten we een prachtig magazine, waarin de nieuwe combinatie van functies en de grote potentie van het nieuwe Marktkwartier volledig tot leven komen. Het omvangrijke plan werd gebundeld in houten Marktkwartier kistjes aan de gemeente aangeboden.<br/>


:: Hoge bevelevingswaarde
Het Marktkwartier als concept was een logische en duurzame stap in de evolutie van het Food Center gebied. De branding en de wijze waarop het plan werd aangeboden, gaven een hoge belevingswaarde, een toevoeging op de basisvragen van de gemeente.